Så här kommunicerar vi

För att stödja arbetet med att förklara Älmhult har olika mål och olika målgrupper identifierats. Vad vill vi att de ska tycka och känna? Vilka är huvudbudskapen?


VÄLKOMMEN TILL ÄLMHULT – KÄNN DIG SOM HEMMA! 
Det här är den röda tråd som bygger vår kommunikation. Älmhult är en plats som är full av möjligheter och som kan ta dig ut i världen och hem igen. Oavsett vem man är eller var man kommer ifrån ska man känna sig välkommen i Älmhult.

FÖR ATT ATTRAHERA NYA INVÅNARE
Vi ska visa att Älmhult är en trygg och hemtrevlig plats att bo på. Här är det enkelt att känna sig hemma. Det är nära till allt och det är lätt att leva ett gott liv. Älmhult är barnvänligt och en bra plats att växa upp på. Här – i detta kreativa område – finns goda möjligheter till utvecklande arbeten. I Älmhult kan man göra internationell karriär i småländsk idyll.

FÖR ATT LOCKA BESÖKARE
I Älmhult möter man Småland och världen. Upplevelserna hos oss är jordnära och äkta, intresseväckande och unika. Ett världsunikt IKEA-museum kombinerat med småskaliga upplevelser på landsbygden och tillgången till vår fantastiska natur ger besökare upplevelser av varierande slag.

NÄR VI PRATAR MED FÖRETAG
Genom att lyfta fram Älmhults attraktionskraft för kompetenta och kreativa människor skapar vi ett intresse inom näringslivet. Påhittiga entreprenörer har historiskt sett präglat Älmhult, som är hem för både internationella koncerner och småföretag. Det finns stora möjligheter att både etablera företag och starta eget. Kommunikationerna är goda och det är lätt att ta sig till och från Älmhult. Här har vi småländsk påhittighet i världsklass – det är bara att satsa!